If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Колеги, след три четири дни и аз ще се сдобия с Алфа 166, обаче не мога да разбера как точно да "диагностицирам" на място дизеловия двигател. Ако някой може - да помага, че не остана време
Еми трябва си качествена диагностика, там всичко си показва Благоевград е близо до София, там клубните сервизи ще ти свършат работа
Иначе в Стара Загора също има клубен!
Да, ама надали някой ще се съгласи да откара колата до диагностичен център - освен мен Иска ми се да разреба по стар дизелски обичай какво мога да направя. Имаше една публикация с някакви ръчни методи и стъкалца Поне това бих могъл да направя на място. А за пълна диагностика ще е на местно ниво старозагорско.
От човека ще избягам, ама кат искам колата Притеснява ме, че и двете убавици са без номера и не зная по какъв начин ще се навият да ги откараме на диагностика, а и не зная колко ще ми поискат.
---------- Post added at 17:06 ---------- Previous post was at 17:03 ----------
От човека ще избягам, ама кат искам колата Притеснява ме, че и двете убавици са без номера и не зная по какъв начин ще се навият да ги откараме на диагностика, а и не зная колко ще ми поискат.
Диагностиката е около 30лв Това да ти е проблема...
Иначе за онези стари методи, за които говориш, ето ги и тях На пръв поглед без диагностика дори ще ти помогнат доста! Също следи и за някои лампи по таблото да не светят! И останалото е късмет, да се похвалиш после и почерпиш накрая, разбира се
1. Добрият двигател ще запали само с един подгрев от накалните свещи /едно изгасяне на лампата за накала на арматурното табло/. При това без да се мъчи и хърка продължително време. Добрият дизел пали като бензинов мотор.
2. При току що стартиран студен двигател извадете щеката за маслото-от тръбичката не трябва да духа въздух или да излизат изгорели газове.Ако се появят маслени пръски-двигателят е издухан.Добрият дизел няма картерно налягане-не духа през тръбичката за щеката.
3. Развийте тапата за наливане на масло в двигателя при работещ горещ двигател.Излизането на изгорели газове и пръски масло от там е признак за недобър двигател.
4. Слушайте работата на двигателя.Добрият дизел работи стегнато, равномерно, без да мени обороти и без странични шумове-хъркане, стържене, виене, периодично скърцане, чаткане и др.Работата на добрият дизел може да се оприличи с музика-не трябва да дразни ухото.
5. Погледнете изгорелите газове излизащи от ауспуха-те са най-добрият тестер за годността на двигателя.Добрият дизел има труднозабележими газове-безцветни.Белият пушек е признак за вода в цилиндрите-дали ще е спукан блок, глава или издухана гарнитура е отделен въпрос.Сивият пушек с тежък маслен мирис е на изгоряло масло-това е признак за износен двигател.Дайте газ и задръжте на около 2000 оборота.Нормално е колата в началото да припуши черен димПроблем е ако след 2-3 секунди от установяване на оборотите на 2000 черният пушек не се изчисти, а продължи да излиза от ауспуха.Това е гаранция за лошо изгаряне на нафтата.Проблемът е или избягала центровка, коксувал разпръсквач /т.нар."пикаеща дюза"/, омекнали пружини на дюзите, но може и да се корени и в горивната помпа, което е твърде лош вариант.Специално френските дизели не припушват дори при рязко подаване на газ, поради радиално-лъчевите си дюзи и по-финото смесообразуване от директното впръскване.
6. Вземете лист хартия /примерно парче вестник или лист от тетрадка/.При запален двигател поставете листа върху отвора на ауспуха, така че изгорелите газове да го огъват при излизането си.Накарайте някой да подаде рязко газ и да пусне веднага педала.Листът първоначално ще се огъне под напора на газовете.Ако след отпускане на газта и при падането на оборотите на двигателя листа се засмуче от ауспуха имате гарантирано неплътни изпускателни клапани.
7. Отворете казанчето за антифриз при работещ двигател.Накарайте някой да подаде газ и да задържи около 2500 оборота.Ако от охладителната течност в казанчето започнат да излизат мехурчета с газ-имате издухана гарнитура.
8. При работещ двигател огледайте ремъчните шайби.Не трябва да имат радиално и аксиално биене при въртене.Това се забелязва сравнително лесно.
9. Изкарайте маслената щека и огледайте цвета на маслото.Дори и 20 километра след смяната маслото на дизела е катранено черно на цвят.Наличието на бяла емулсия е гаранция за вода в маслото.Всякакъв друг цвят масло освен черно е съмнителен фактор за наличие на присадка.
10. Вземете парченце стъкло и вълнено парцалче.Поставете върху стъкълцето капка масло от щеката и разтриите с парцалчето.Ако стъклото се надере-имате присадка в маслото.
11. Запалете двигателя и го оставете на празен ход.Просто следете вибрациите.Скачащият или тресящият дизел е неизправен.Тресенето може да се дължи на ниски регулирани обороти, но това е малко вероятна причина.Версията, че дизелът тресе и вибрира по принцип е мит.Може да е било така с прототипа на Рудолф Дизел, но не и със съвременен двигател.Моторът трябва да има спокоен, равномерен ход.Почти като бензинов агрегат.Завишената в сравнение с бензина вибрация идва от по-твърдата работа, на която принципно е основан този двигател.
12. Качете на канал колата и огледайте картера на двигателя за удари.Проверете за течове на масло при работещ двигател.Знайте, че най-трудно се отстранява теч между скоростната кутия и двигателя-смяната на виновната семеринга е доста трудоемка и изисква демонтаж на кутията.
13. Оставете колата на наклон за изкачване.Опитайте се да тръгнете без да подавате газ.Добрият дизел потегля по баир и се движи без нужда от допълнително натискане на газта на първа предавка с минимум двама човека вътре.Ако двигателят загася при това изпитание значи не струва
14. Изпробвайте колата на рязко ускорение.Дизелът трябва да изтегля равномерно с подчертана тяга при ниски обороти.Следете за поява на вибрации при ускорението.Ако установите такива причинени от мотора, не купувайте колата.Има проблем с горивната апаратура или по някаква причина се е изместил резонансния толеранс на двигателя-имах такъв случай наскоро.
15. Едва след като преминете всички указани процедури можете да закарате колата за тест в дизел-сервиз
Тестването на двигателя в дизел-сервиз не е нито скъпа, нито трудоемка, нито опасна процедура
Тя включва замер на компресиятана мотора, тест на дюзите, тест на горивната помпа и тест на накалните свещи.Хората там са специалисти и ще ви кажат какво точно му има на мотора и заслужава ли си парите.От мен знайте само, че няма начин всички цилиндри на един двигател втора употреба да дадат еднаква компресия.Важното е всеки по отделно да даде стойност не по-малка от средната между максималната и минималната указани от завода производител.Това е така заради ред причини-неравномерност на охлаждането, нагар или неплътни клапани и др.Всеки производител дава граничните стойности при нов и при износен за основен ремонт двигател.
Въпроса с присадките е доста болен. Те се откриват много трудно и почти невъзможно без лабораторен анализ. Има два вида присадки-които се натрупват по износените части и които повишават вискозитета на смазващото масло. Първите се откриват много трудно.Все пак методът със стъкълцето и вълнения парцал открива повечето, защото съдържат твърди абразивни частици. Вторият тип се откриват лесно при студено време. Те сгъстяват маслото и си личи като се извади щеката на студен двигател-маслото е гъсто като пчелен мед.Освен това двигателят с тази присадка се развърта трудно при палене. Дори и зимата добрият дизел с хубаво и чисто масло трябва да се развърта енергично и без трудност при палене.
Всичко, което е написал Живко е така обаче най-добре ще е да вземеш с теб някой, който е карал такъв мотор, той най-добре ще усети какво прави мотора и какво би трябвало да прави, пък ако вземете и едно РС да прочетете там на място километрите... `щото напоследък любимо занимание на търговците е "върни километража".
п.с. Още един важен тест - палиш, вдигаш оборотите до към 3000 и пускаш рязко газта - ако усетиш някакво претрисане има голяма вероятност маховика да е "тръгнал". Също и при гасене, ако имаш усещането, че при връщане на контактния ключ ДВГ прави още част от оборота - най-вероятно маховик.
Лично аз не бих си купил кола с измит ДВГ - ако няма избило масло по него търговците не го мият за да му правят реклама "виж колко прах и нито капка масло", а ако е измит има голяма вероятност да е избил отвсякъде.
Сигурно знаеш, че нов маховик е около 1000 - ка, съединител 500-600 и работата става дебела.
Ако цената не е ниска не е лошо да провериш и окачването, въпреки, че търговеца не знам как ще се навие, ако няма номера трябва да я качиш на пътна помощ, да я откараш в сервиз в непознат град...
И в края на краищата всичко си е 90% късмет
AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон
Колегата по горе постнал великолепни начини да разгадаеш читавата кола от напудрената.Само и аз да вмъкна нещо.Няма кола която да не духа дори и леко като отвъртиш капачката на маслото.Все пак помпата прави налягане и няма как ....въпросът е да не пръска масло и да духа силно,.А по принцип има коли които си изгасват като я махнеш капачката.Също колегата трябва да е наясно кои лампички светят на таблото при контакт.Много често ги развиват...
Виж колега аз като купувах моята взех един прятел с лаптоп - диагностика на място и готово. Ако твърдо си решил 166 това е варианта. Намираш някой с кабел, лаптоп и тръгваш да обикаляш. Важното е да не бързаш, понеже като започне да те човърка отвътре и правиш грешки. Чакане му е майката -докато изпадне нещо читаво.
Притежател на Alfa Romeo 164 2000 TS БИВША
Alfa romeo 166 2.4 JTD - това е автомобила!
Това е варианта...вземаш някой да я провери как е. ти сам можеш да проверих ходова част и забележки.
Без диагностика си е хазарт...ако 50:50 за теб е печеливша стратегия и ако имаш излишни средства!
Мога да споделя и аз туй онуй.Моята алфа съм я купил от Германия,то по принцип там като ти кажат че колата е о,кей значи е о,кей но аз все пак ще разкажа какво ми направи впечатление.На външен вид си личеше че човека е бил стопанин,но не и маняк.При паленето запали без много много подканяния,точно както си пали едно ЖТД-2 оборота и после "експлозия".Понеже имаше лек проблем в предния калник аз реших че колата не ми харесва и почти си тръгнах но един приятел който беше с мен едва не упражни насилие за да ме вразуми.Трябва да ви кажа че от първия път когато я запалих та до ден днешен колата един път не е ипушила отзад,много приятели които са карали след мен са ми го казвали като нещо което е било доста забележително за тях, а именно че колата "грам" не пуши.Звукът на мотора също е важен,не трябва да има вибрация от успокоителната ролка до генератора.Ако има вибриране след 10-на минути работа то значи че:акумулатора е пред споминаване,демпферна шайба също тоже,шайба на компресор с проблемен лагер,лагерите на генератора също товарят ако са заминали и то най вече заден лагер,той същия ми запали главицата миналото лято та смених и него и генератора но то това е друга история за некъдърни и мързеливи майстори.Освен тези неща,двигателя трябва да работи спокойно и без никакво тресене,на вид трябва да е като все едно че не работи.Когато си в купето не трябва да го чуваш а да го усещаш единствено на волана,дори и скоростния ти лост не трябва да има никакви вибрации.Антифриза в казанчето трябва да е между минимума и максимума,моя там си седи,за две години и половина съм долял едно кило и то не че беше паднало нивото а ей тъй за проба,докарвм го на максимум и след един месец пада на средата и там си седи с години.самия антифриз трябва да е блажен но не и със следи от масло или мазни петна в него.Хидравликата също трябвада се пробва,моята в началото не издаваше нито звук нито трептене когато завивах на място,но сега след две години в България взе да се чува,макар че за мен беше по ненормално когато не се разираше по нищо освен по лекото въртене на волана че я има.Когато пробваш колата при 120 км/ч не трябва да имаш никакви вибрации в предницата,а в интервала между 40-80 км/ч никакви шумове от лагери.Каретата предполагам че знаеш как се пробват.По принцип по ходовата част не трябва да имаш никакви нехарктерни звуци по време на движение.А бе кола и жена са на късмет,и три дена да гледаш и да избираш какъвто и е късмета това ще е.Аз на пример винаги съм си избирал колите според външния им вид и рабоата на двигателя на празен ход.Успех.
Диагностиката е около 30лв Това да ти е проблема...
Иначе за онези стари методи, за които говориш, ето ги и тях На пръв поглед без диагностика дори ще ти помогнат доста! Също следи и за някои лампи по таблото да не светят! И останалото е късмет, да се похвалиш после и почерпиш накрая, разбира се
1. Добрият двигател ще запали само с един подгрев от накалните свещи /едно изгасяне на лампата за накала на арматурното табло/. При това без да се мъчи и хърка продължително време. Добрият дизел пали като бензинов мотор.
2. При току що стартиран студен двигател извадете щеката за маслото-от тръбичката не трябва да духа въздух или да излизат изгорели газове.Ако се появят маслени пръски-двигателят е издухан.Добрият дизел няма картерно налягане-не духа през тръбичката за щеката.
3. Развийте тапата за наливане на масло в двигателя при работещ горещ двигател.Излизането на изгорели газове и пръски масло от там е признак за недобър двигател.
4. Слушайте работата на двигателя.Добрият дизел работи стегнато, равномерно, без да мени обороти и без странични шумове-хъркане, стържене, виене, периодично скърцане, чаткане и др.Работата на добрият дизел може да се оприличи с музика-не трябва да дразни ухото.
5. Погледнете изгорелите газове излизащи от ауспуха-те са най-добрият тестер за годността на двигателя.Добрият дизел има труднозабележими газове-безцветни.Белият пушек е признак за вода в цилиндрите-дали ще е спукан блок, глава или издухана гарнитура е отделен въпрос.Сивият пушек с тежък маслен мирис е на изгоряло масло-това е признак за износен двигател.Дайте газ и задръжте на около 2000 оборота.Нормално е колата в началото да припуши черен димПроблем е ако след 2-3 секунди от установяване на оборотите на 2000 черният пушек не се изчисти, а продължи да излиза от ауспуха.Това е гаранция за лошо изгаряне на нафтата.Проблемът е или избягала центровка, коксувал разпръсквач /т.нар."пикаеща дюза"/, омекнали пружини на дюзите, но може и да се корени и в горивната помпа, което е твърде лош вариант.Специално френските дизели не припушват дори при рязко подаване на газ, поради радиално-лъчевите си дюзи и по-финото смесообразуване от директното впръскване.
6. Вземете лист хартия /примерно парче вестник или лист от тетрадка/.При запален двигател поставете листа върху отвора на ауспуха, така че изгорелите газове да го огъват при излизането си.Накарайте някой да подаде рязко газ и да пусне веднага педала.Листът първоначално ще се огъне под напора на газовете.Ако след отпускане на газта и при падането на оборотите на двигателя листа се засмуче от ауспуха имате гарантирано неплътни изпускателни клапани.
7. Отворете казанчето за антифриз при работещ двигател.Накарайте някой да подаде газ и да задържи около 2500 оборота.Ако от охладителната течност в казанчето започнат да излизат мехурчета с газ-имате издухана гарнитура.
8. При работещ двигател огледайте ремъчните шайби.Не трябва да имат радиално и аксиално биене при въртене.Това се забелязва сравнително лесно.
9. Изкарайте маслената щека и огледайте цвета на маслото.Дори и 20 километра след смяната маслото на дизела е катранено черно на цвят.Наличието на бяла емулсия е гаранция за вода в маслото.Всякакъв друг цвят масло освен черно е съмнителен фактор за наличие на присадка.
10. Вземете парченце стъкло и вълнено парцалче.Поставете върху стъкълцето капка масло от щеката и разтриите с парцалчето.Ако стъклото се надере-имате присадка в маслото.
11. Запалете двигателя и го оставете на празен ход.Просто следете вибрациите.Скачащият или тресящият дизел е неизправен.Тресенето може да се дължи на ниски регулирани обороти, но това е малко вероятна причина.Версията, че дизелът тресе и вибрира по принцип е мит.Може да е било така с прототипа на Рудолф Дизел, но не и със съвременен двигател.Моторът трябва да има спокоен, равномерен ход.Почти като бензинов агрегат.Завишената в сравнение с бензина вибрация идва от по-твърдата работа, на която принципно е основан този двигател.
12. Качете на канал колата и огледайте картера на двигателя за удари.Проверете за течове на масло при работещ двигател.Знайте, че най-трудно се отстранява теч между скоростната кутия и двигателя-смяната на виновната семеринга е доста трудоемка и изисква демонтаж на кутията.
13. Оставете колата на наклон за изкачване.Опитайте се да тръгнете без да подавате газ.Добрият дизел потегля по баир и се движи без нужда от допълнително натискане на газта на първа предавка с минимум двама човека вътре.Ако двигателят загася при това изпитание значи не струва
14. Изпробвайте колата на рязко ускорение.Дизелът трябва да изтегля равномерно с подчертана тяга при ниски обороти.Следете за поява на вибрации при ускорението.Ако установите такива причинени от мотора, не купувайте колата.Има проблем с горивната апаратура или по някаква причина се е изместил резонансния толеранс на двигателя-имах такъв случай наскоро.
15. Едва след като преминете всички указани процедури можете да закарате колата за тест в дизел-сервиз
Тестването на двигателя в дизел-сервиз не е нито скъпа, нито трудоемка, нито опасна процедура
Тя включва замер на компресиятана мотора, тест на дюзите, тест на горивната помпа и тест на накалните свещи.Хората там са специалисти и ще ви кажат какво точно му има на мотора и заслужава ли си парите.От мен знайте само, че няма начин всички цилиндри на един двигател втора употреба да дадат еднаква компресия.Важното е всеки по отделно да даде стойност не по-малка от средната между максималната и минималната указани от завода производител.Това е така заради ред причини-неравномерност на охлаждането, нагар или неплътни клапани и др.Всеки производител дава граничните стойности при нов и при износен за основен ремонт двигател.
Въпроса с присадките е доста болен. Те се откриват много трудно и почти невъзможно без лабораторен анализ. Има два вида присадки-които се натрупват по износените части и които повишават вискозитета на смазващото масло. Първите се откриват много трудно.Все пак методът със стъкълцето и вълнения парцал открива повечето, защото съдържат твърди абразивни частици. Вторият тип се откриват лесно при студено време. Те сгъстяват маслото и си личи като се извади щеката на студен двигател-маслото е гъсто като пчелен мед.Освен това двигателят с тази присадка се развърта трудно при палене. Дори и зимата добрият дизел с хубаво и чисто масло трябва да се развърта енергично и без трудност при палене.
Живко, готин си братле и наистина полезен, обаче е редно колегите да знаят, че т'ва не са твои писания и препоръки щото, инъче се получава плагиатство............ http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=52018 ............... обърнете внимание на годината на поста!!!
Редно е да се знае първоизточника на тази изключително полезна информация!!!
"Свини! Вечно ли искате да живеете?!" Фридрих Велики — 1757 г.
sigpic
Живко, готин си братле и наистина полезен, обаче е редно колегите да знаят, че т'ва не са твои писания и препоръки щото, инъче се получава плагиатство............ http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=52018 ............... обърнете внимание на годината на поста!!!
Редно е да се знае първоизточника на тази изключително полезна информация!!!
Аз горе съм писал че не е мое мнение, а аз имах на компа това което търсеше колегата
Comment